Stay Fit - Roselle Dietery Drink


Stay Fit adalah jus pra-campuran roselle, kolagen, pueraria mirifica, ekstrak teh hijau, ramuan serat (psyllium husk), vitamin C dan kacip fatimah.
 
Ambil 1 sachet (20gm) Stay Fit dan tuang kedalam 150 ml air sejuk (suhu bilik). Kacau hingga larut dan minum. Ambil 1 sachet sehari sebelum tidur
Nota: Jus tidak kembang selepas dikacau. 

KEBAIKAN :
1. - Menurunkan berat badan secara selamat dan sihat
- Mengawal berat badan dari kegemukan semula
-
Menegangkan payudara serta punggung
- Mencantik dan menganjalkan struktur kulit
- Melawaskan pembuangan tanpa kerap ke tandas

- Merawat sembelit dan mengempiskan perut
- Kesihatan dalaman wanita

- Melambatkan proses penuaan

- Mengawal selera makan
- Menghilangkan keputihan dan senggugut
- Memberi kenikmatan pada hubungan intim suami isteri

KANDUNGAN :
Maltodextrin, Collagen, Psyllium Husk, Roselle, Citric Acid, Pueraria Mirifica, Green Tea Extract, Kacip Fatimah, Beet Juice Powder, Vitamin & Mineral Premix, Flavour and Sweetener.
Roselle
Roselle, merupakan satu tumbuhan herba semulajadi - mengandungi kandungan Vitamin C yang tinggi, dianggar pada 280mg pada setiap 100gm kaliks Roselle yang telah dikeringkan. Ini menunjukkan kelebihan vitamin C yang ada pada Roselle berbanding dengan buah kismis hitam. Ia juga mengandungi vitamin-vitamin lain seperti Vitamin D, B1 dan B2.

ROSELLE terbukti kaya dengan anti oksida untuk:

* Menyegar & mengembalikan tenaga
* Menyihatkan & mencerdaskan minda
* Membantu proses pencernaan

* Membantu melancarkan pembuangan najis
* Mencantikkan kulit & awet muda
* Mengurangkan kolesterol yang berlebihan

Green Tea
Teh hijau atau dikenali dengan nama Camelia Sinensis memang mempunyai pelbagai khasiat..

1) menurunkan berat badan
ekstrak teh hijau boleh meningkatkan pembakaran kalori dan l
emak yang diperlukan untuk menurunkan berat badan.

2) menurunkan tahap gula dalam darah
3) mengatasi keracunan makanan
teh hijau dapat membunuh bakteria.pengambilan teh hijau yang pekat dapat merawat penyakit cirit-birit.dalam teh hijau mengandungi catechin yg berfungsi sebagai agen pembasmi kuman ketika belakunya keracunan makanan.

4) mencegah penyakit kanser
pengambilan teh hijau dipercayai dapat mengurangkan risiko pelbagai penyakit termasuk esophagus,paru-paru,payu dara dan penyakit jantung.
Collagen
Kolagen merupakan protein penting yang wujud dalam tubuh. Kolagen wujud di kulit (70% dermis kulit), tulang, sendi, saluran darah, tendon, tulang dan menrangkumi 1/3 jumlah protein tubuh bagi mengekalkan kulit cantik, menghalang penuaan dan kesihatan kulit.
Kolagen berkesan untuk - Kecantikan kulit • Mengurangkan garisan halus, kedutan dan masalah pigmentasi serta tompok hitam • Meningkatkan kekenyalan & kelembapan, mencerahkan kulit • Meningkatkan kekenyalan otot • Melicinkan pergerakan sendi • Kesihatan kuku dan rambut

Psyllium husk :
Psyllium husk juga dikenali sebagai ispaghula, terhasil daripada biji Plantago ovata yang dikisar, iaitu herba yang diperolehi di Asia, Mediterranean dan Africa Utara. Psyllium seed husks telahpun digunakan sebagai perubatan secara herba.
Psyllium husk merupakan Serat semulajadi bertindak sebagai laksatif (laxative) pembersih usus. Ia dikenali secara universal sebagai sumber utama diet fiber. Ia juga merupakan rawatan untuk kegemukan dan makan berlebihan dengan menyebabkan kita merasa kenyang sentiasa. Ia memainkan peranan untuk menseimbangkan kandungan gula dalam badan dan merawat hypoglycemia, hemorrhoids, dan kencing manis dan mengawal berat badan. Sesungguhnya, psyllium husk telah lama dikenali berpotensi untuk mengurangkan kolesterol dalam darah. Seawal tahun 1998, the FDA telah mengesahkan kegunaan psyllium husk dari segi kesihatan.

Citric Acid (Vitamin C)
Vitamin C adalah vitamin larut air dan terdapat banyak didalam pelbagai jenis sayur-sayuran dan buah-buahan segar.Ia amat penting untuk pertumbuhan gigi,tulang,tisu bawah kulit dan rawan yang sihat.
Vitamin C adalah unsur anti penuaan yang efektif kerana ia merupakan antioksidan yang kuat. Ia dapat meningkatkan keimunan seseorang, membantu pertumbuhan tisu badan dan mempercepatkan penyembuhan luka. Vitamin C juga membantu mencegah anemia kerana ia dapat membantu penyerapan zat besi. Dari segi kecantikan, Vitamin C berkesan menentang cahaya UV yang membahayakan, maka ia mendorong kesan pemutihan dan memudarkan masalah pigmentasi pada kulit.

Pueraria Mirifica
Kebaikan mirifica untuk kesihatan payudara anda
Mirifica atau dikenali sebagai Pueraria Mirifica dan juga dikenali sebagai lobata. Dinegara Thailand dan Mynmar ia dianggap sebagi tumbuhan ajaib bagi wanita. Mirifica telah terbukti dapat memperbaiki membaiki kadar hormon estrogen. Estrogen jika berkurangan dalam tumbuh badan wanita akan menyebabkan pertumbuhan akan mempengaruhi pembentukan tumbuh badan wanita.
Mirifica juga terbukti dapat menghaluskan kulit,menegang dan menganjalkan kulit,anti penuaan,anti kanser. Ia juga dapat mencegah pertumbuhan jerawat muka dan badan. Menghaluskan kulit,memperbaiki punggung yang jatuh

Kebaikan Pueraria mirifica terhadap payudara dan punggung :
1. Mengangkat serta membaiki keadaan ,menganjalkan kembali payudara dan punggung yang mengendur dan jatuh.
2. Memantapkan dan memontokkan lagi bentuk payudara menjadikan ia lebih padat.
3. Membesarkan payudara yang mengalami pertumbuhan yang terbantut.
4. Menegangkan dan menstabilkan kedudukan payudara seseorang wanita.
5. Menjadikan payudara dan punggung anda lebih seksi dan menga
ncam dengan lurah yang lebih jelas dan ketara.
6. Mencerahkan puting dan menghilangkan kedutan di sekitar payudara wanita.
7. Mengekalkan kecantikan payudara yang sedia besar tanpa membesarkannya
lagi,sebaliknya jika payudara kecil dia akan membesarkannya. Jadi fleksible

Beet juice powder:
Beet Juice Powder mengandungi karbohidrat, protein dan lemak untuk tenaga. Selain itu mengandungi vitamin seperti: A, B1, B2, B6, B12, dan C untuk membina kesihatan tubuh dan kecantikan kulit. Beta-Carotena dan Karotenoid yang terdapat didalamnya merupakan anti- oksida untuk melambatkan penuaan.
Pigmen merah dalam bit didapati berkesan bertindak sebagai agen anti kanser.

Kacip Fatimah:
Kacip fatimah ialah sejenis tumbuhan yang terdapat di hutan Malaysia, dan nama botaninya ialah Labisia pumila. Aktiviti biologi phytoestrogen yang dengan semulajadinya dijumpai di tumbuhan itu membantu wanita untuk mendapat buah dada yang lebih besar dan kukuh, juga merapatkan otot-otot faraj.
Kacip Fatimah juga dikatakan dapat merangsangkan pengeluaran hormon yang dapat melancarkan perjalanan dan kitaran haid wanita. Ia juga dapat mengurangkan sakit senggugut ketika haid.