Pure Oil Series 01



Harga : RM 75.00 
SecretLeaf ingin memperkenalkan produk penjagaan terbaru, Pure Oil Series 01,  minyak asli yang  pertama kalinya diperkenalkan di Malaysia, diekstrak dari pohon Argan (Argania spinosa) hanya boleh didapati di Benua Afrika, yang berkeupayaan tinggi untuk melambatkan kesan-kesan penuaan dan menghilangkan parut serta kesan regangan selepas bersalin.

Komposisi SecretLeaf Pure Oil Series 01 adalah unik, mengandungi kandungan Vitamin E dan Asid Lemak Utama (Essential Fatty Acids) yang tinggi, tambahan lagi keupayaan antioksidan Pure Oil Series 01 telah terbukti jauh lebih baik daripada minyak zaiton. Kesemua kelebihan ini menjadikan ianya produk anti-penuaan yang sempurna bagi semua peringkat umur, sama ada anda berusia 20-an mahupun pertengahan 40-an. SecretLeaf Pure Oil Series 01 berfungsi melindungi kulit dari kesan bahaya persekitaran seperti pancaran UVA dan UVB dari matahari, dan pada masa yang sama meneutralkan radikal bebas, mengurangkan garis-garis halus, kedutan dan mempercepatkan proses pemulihan parut. Ianya merupakan produk yang terbaik untuk melembutkan kulit yang kering, termasuklah menyembuhkan kekeringan kulit akibat keratosis pilatoris.

Paling unik, Secretleaf Pure Oil Series 01 bukan sahaja boleh digunakan pada kulit, malahan ianya adalah produk penjagaan menyeluruh tubuh anda, kerana khasiatnya yang berkesan memulihkan rambut yang rosak dan bercabang serta menjadikan rambut lebih sihat dan bersinar. Ianya juga sangat efektif untuk menguat dan memulihkan struktur kuku yang rapuh serta membantu melembutkan kutikel.
Pure Oil Series 01 Untuk Kulit Berjerawat
Katakan ‘Selamat Tinggal’ kepada kulit berjerawat. Masalah jerawat anda akan dapat diatasi secara efektif dengan penggunaan Pure Oil Series 01 yang mengandungi 100% Minyak Argan.
Sehingga kini, berjuta-juta individu mengalami masalah jerawat yang menyebabkan individu tersebut menjadi malu dan kurang selesa dengan penampilan diri, terutama ketika berhadapan dengan orang ramai. Mengapa? Ini kerana lapisan permukaan kulit terganggu dan menyebabkan perubahan kepada tekstur kulit semulajadi lalu mengakibatkan kemunculan jerawat, ‘blackhead’ dan ‘whitehead’. Di antara kesemua pilihan rawatan, kebanyakan individu lebih yakin menggunakan bahan semulajadi seperti minyak Argan yang membantu masalah jerawat.

Mengapakah jerawat terhasil?
Jawapannya adalah mudah. Kelenjar sebum yang kebanyakannya terdapat di wajah dan bahagian belakang badan menghasilkan sebum (cecair berminyak) yang berfungsi mengekalkan kelembapan kulit. Ianya bertindak seperti bahan pelincir yang mengelakkan kulit daripada kehilangan kelembapan semulajadi. Kelenjar ini berhubung terus dengan folikel rerambut. Sebum yang terhasil akan melalui liang folikel ini untuk sampai ke permukaan kulit. Walau bagaimanapun, masalah akan timbul apabila kelenjar tersebut menghasilkan sebum melebihi jumlah yang diperlukan. Terlalu banyak sebum dihasilkan mengakibatkan pori kulit tersumbat, menjadikan bakteria senang membiak di bahagian tersebut lalu menyebabkan kemunculan jerawat dan bintik hitam.

Minyak Argan
Diekstrak dari buah pohon Argan, minyak ini seringkali disyorkan untuk kejelitaan wajah. Ini kerana kandungan Vitamin E minyak Argan yang tinggi menggalakkan kulit yang sihat. Penggunaan kerap telah membuktikan ianya menjadikan wajah lebih berseri dan menawan. Malahan masalah kulit yang teruk seperti eczema boleh dipulihkan secara efektif dengan minyak Argan.

Minyak Argan Untuk Masalah Jerawat
Adakah minyak Argan boleh menyembuhkan jerawat? Sudah tentu. Ianya merupakan rawatan semulajadi untuk menyelesaikan masalah kulit. Kelebihan minyak Argan adalah sangat banyak dan salah satunya ialah memulihkan masalah kulit seperti jerawat. Untuk mengelakkan kemunculan jerawat, produk-produk biasa yang terdapat di pasaraya mungkin tidak berkesan, namun sesiapa pun tidak akan kecewa apabila menggunakan minyak Argan. Menghilangkan jerawat adalah mudah dengan minyak Argan yang mampu dimiliki semua.

Bagaimana Minyak Argan Memulihkan Jerawat
Seperti yang telah diterangkan, rembesan sebum yang terlalu banyak adalah penyebab masalah ini. Jadi bagaimanakan minyak Argan mengatasi masalah tersebut? Penggunaan minyak Argan menghentikan penghasilan sebum yang terlalu banyak, seterusnya mengurangkan kemunculan jerawat. Dengan kata lain, minyak Argan mengawalatur penghasilan sebum dan mengelakkan liang pori dari tersumbat, seterusnya mengurangkan risiko kemunculan jerawat. Penggunaan harian minyak Argan menggalakkan penghasilan sebum yang terkawal, dengan ini membantu kulit wajah menghilangkan jerawat.
Produk yang mengandungi 100% minyak Argan telah terbukti sangat bermanfaat untuk individu dengan masalah jerawat. Jika minyak Argan digunakan setiap hari untuk merawat jerawat, dalam masa 2 minggu sahaja kesan positif ke atas kulit wajah boleh dirasai sendiri. Pastinya jerawat akan hilang, dan seri wajah akan dikembalikan.

Minyak Argan Untuk Menghilangkan Parut
Bagi sesetengah individu, walaupun jerawat telah hilang, namun ianya meninggalkan parut yang mencacatkan kulit. Parut kesan jerawat seringkali menyebabkan perubahan warna kulit kawasan tersebut kepada lebih gelap. Selalunya, ia akan mengambil masa yang lama untuk kembali ke warna kulit asal. Kajian saintifik mendapati apabila minyak Argan digunakan setiap hari, ianya akan mengurangkan kesan parut. Oleh kerana kandungan Vitamin E dan asid lemak utama omega 3 minyak Argan yang tinggi, penggunaan harian menjadikan kulit semakin lembut dan bebas parut.

Secara keseluruhannya, kulit wajah yang menawan meningkatkan keyakinan diri dan menyerlahkan personaliti menarik. Ini semua akan dapat dinikmati dengan penggunaan produk penjagaan kulit yang efektif seperti minyak Argan. Jerawat dan masalah kulit yang lain tidak akan mengganggu anda sama sekali jika anda menggunakan minyak Argan dalam rutin kecantikan setiap hari.

Komposisi SecretLeaf Pure Oil Series 01 adalah unik, mengandungi kandungan 
Vitamin E dan Asid Lemak Utama (Essential Fatty Acids) yang tinggi, tambahan lagi keupayaan antioksidan Pure Oil Series 01 telah terbukti jauh lebih baik daripada minyak zaiton. Kesemua kelebihan ini menjadikan ianya produk anti-penuaan yang sempurna bagi semua peringkat umur, sama ada anda berusia 20-an mahupun pertengahan 40-an. SecretLeaf Pure Oil Series 01 berfungsi melindungi kulit dari kesan bahaya persekitaran seperti pancaran UVA dan UVB dari matahari, dan pada masa yang sama meneutralkan radikal bebas, mengurangkan garis-garis halus, kedutan dan mempercepatkan proses pemulihan parut. Ianya merupakan produk yang terbaik untuk melembutkan kulit yang kering, termasuklah menyembuhkan kekeringan kulit akibat keratosis pilatoris.

Paling unik, Secretleaf Pure Oil Series 01 bukan sahaja boleh digunakan pada kulit, malahan ianya adalah produk penjagaan menyeluruh tubuh anda, kerana khasiatnya yang berkesan memulihkan rambut yang rosak dan bercabang serta menjadikan rambut lebih sihat dan bersinar. Ianya juga sangat efektif untuk menguat dan memulihkan struktur kuku yang rapuh serta membantu melembutkan kutikel.


Cara-cara penggunaannya:
  • Untuk Kegunaan Kulit : Sapukan 2 hingga 4 titis Pure Oil Series 01 dengan rata ke seluruh wajah, leher atau bahagian yang bermasalah yang telah dibersihkan setiap pagi dan sebelum tidur. Urut secara perlahan sehingga ianya diserap dengan baik.
  • Untuk penjagaan kulit kepala dan rambut: Sapukan Pure Oil Series 01 pada kulit kepala dan urutkan dengan sekata sehingga ke hujung rambut. Biarkan selama 30 minit dan basuh rambut dengan shampu seperti biasa. Ulangi 2 kali seminggu untuk kulit kepala dan rambut yang sihat.
  • Untuk Pemeliharaan kuku: Rendamkan jari dalam campuran Pure oil Series 01 bersama perahan lemon selama sepuluh minit dan kemudia bilas. Lakukan setiap minggu untuk memulihkan kuku yang rosak dan melembutkan jari.
.
Pure Oil Series 01 juga sesuai digunakan sebagai minyak urutan bagi mengurangkan rheumatisma dan sakit arthritis.

Jika sekiranya, anda ingin menyolek muka anda dengan produk-produk yang lain, dipohon agar membiarkan dahulu pure oil series ini selama 10 minit (untuk kesan yang maksimum).